پیشروی در آینده ای روشن


با نگاهی به روند رو به رشد مبادلات مالی الکترونیکی و مبادلات پولی موبایلی در جهار ساله گذشته که در آخرین گزارش بانک مرکزی درباره عملکرد شاپرک منتشر شده است می توان دریافت که این روند رشد بسیار چشمگیری داشته است. این روند که از توسعه شبکه کارت خوان ها آغاز شده است پس از چهار سال به بلوغ قابل قبولی رسیده است و می تواند به عنوان یکی از پول ساز ترین صنایع کشور مورد ارزیابی قرار گیرد.

435801379_4009

در یک نگاه رشد استفاده از کارت خوان ها بیش از ۶ برابر در کمتر از چهار سال آینده بوده است. این رشد چشمگیر البته در حوزه موبایل و اینترنت به این شدت نبوده است اما هر دو رشد نشان می دهند جالب این جاست که رشد استفاده از موبایل در حوزه تبادلات مالی بیشتر از اینترنت بوده است. این همان حوزه ای است که شرکت رسانه نیز در طی دوسال گذشته تمام تاکید خود را بر آن متمرکز کرده است.

دریاپ حاصل تلاش گروه تحقیقاتی است که حوزه های جدید را در دوسال گذشته در صنعت نرم افزارهای موبایلی جستجو کرده اند و اکنون به طرح قابل قبولی در این زمینه رسیده اند. طرحی جامع و چند سویه که می تواند به افزایش رشد در حوزه تبادلات مالی موبایلی کمک کند.

تحلیل بر این است که این رشد می تواند بسیاری از شرکت های فعال در حوزه فینتک که به بانک ها وابسته نیستند را امیدوار کند تا با روی آوردن به نوآوری هزینه های این صنعت را به نفع مردم و بانک ها کاهش دهند و عملا با کاهش هزینه و سرعت بخشیدن به عملیات بانکی و حذف اسکناس امکان توسعه خدمات بانکی را نیز افزایش دهند.

از سوی دیگر بسیاری از توسعه دهندگان با استفاده از ابزارهای تبادلات بانکی می توانند نوآوری های خود را با سرعت بیشتر و کیفیت بهتری به مصرف کنندگان برسانند و عملا دغدغه های تبادلات مالی از برنامه های آن ها خارج می شود و به قدرت آن ها تبدیل می گردد. دریاپ امیدوار است در این زمینه سهم بسیار کوچکی را به عهده بگیرد. دریاپ که در حوزه مبادلات پولی موبایلی فعالی است امیدوار است کار خود را در مهرماه ۹۶ به فضل خداوند آغاز کند و تجربه ای نو را به بانکداری الکترونیکی بیافزاید


  • برچسب ها :

حفظ حریم خصوصی کاربران

هیچ اطلاعات اضافی از جمله اطلاعات کارت های شما بین افراد مبادله نمی شود و همه چیز توکن گذاری می شود.حتی اطلاعات شما در سرورهای ما هم ضبط نمی شوند ما تنها ارتباط دهنده بین شما هستیم و دریافت و پرداخت پول را انجام می دهیم.